Nyheter

Rimi dobler takten

100 Rimi-butikker blir omprofilert til den nye profilen i 2009. Det er dobbelt så mange som kjeden opprinnelig hadde planlagt.

Publisert Sist oppdatert

Rimi dobler omprofileringstakten i forhold til kjøreplanen. – Styret er så fornøyd med utviklingen i butikkene som allerede er oppgradert, at vi dobler fra 50 til 100 butikker, sier kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle Friis i Ica Norge til Handelsbladet FK.

20. juni blir Rimi Majorstuen oppgradert til den nye røde kjedeprofilen. Butikksjef Netha Nadarajah tror det vil løfte butikken til kjedetoppen. – Denne butikken skal bli landets største Rimi, det er det store målet mitt, sier butikksjefen til Handelsbladet FK.

Rimi Majorstuen er landets nest største Rimi butikk, bare slått av Rimi Postgirobygget nede på Oslo S. Oslo har de tre største butikkene i kjeden, med Rimi Lindeberg på tredje plass. Pallplassene i kjedetoppen er som året før, bare med påfyll fra et nytt år med vekst. Alle jakter på kjedetoppen. Imens er Majorstuen kjedens største filialeide butikk.

Det er tre år siden Netha Nadarajah overtok ledelsen i butikken, og siden er omsetningen økt fra 63 til 77,5 millioner kroner. Når butikken blir en del av den nye kjedeprofilen regner butikksjefen med ytterligere vekst. – 2009-budsjettet mitt er på 81 millioner kroner, men jeg regner med at oppgradringen vil være starten på en langt brattere vekst fremover. Målet er en vekst på 20 prosent, sier butikksjefen.

Les mer om «nye» Rimi i ukens papirutgave av Handelsbladet FK.

Powered by Labrador CMS