Nyheter

Romas Julebrus hedret for pakningsdesign

Romas Julebrus mottok torsdag 21. mai gull i kategorien pakningsdesign da Retailprisen ble utdelt i Kulturkirken Jakob.

Publisert Sist oppdatert

Prisutdelingen arrangeres av Kreativt Forum, og har som mål å sette fokus på og bidra til å heve kvaliteten på kommunikasjon innenfor detaljhandel.

Det er designbyrået Metric Design og illustratørene Darling Clementine som i tett samarbeid med brusfabrikken i Lillestrøm har løftet frem de tradisjonsrike juleproduktene.
Juryens uttaler i sin begrunnelse at «Årets gull går til et arbeid som holder et meget høyt designfaglig nivå. Her går strategi, idé og håndverk i eventyrlig harmoni. Designerne har skapt et eget univers som appellerer både til barn og voksne. Designet er befriende fritt for juleklisjeer samtidig som det gir gode assosiasjoner til en tradisjonsrik og koselig jul. En nostalgisk fargepalett, lekne eventyrfigurer og god flaskeform gjør at dette produktet vekker nysgjerrighet. Serien har en tydelig familielikhet samtidig som hver variant har sin egen personlighet. Denne flasken fortjener å stå på bordet sammen med juleakevitten. Designløsningen har gitt gode resultater. Med nytt design har produktet fått innpass i dagligvare og doblet salget for julebrusen. Dette er et produkt man bare vil MÅ ha og juryen gleder seg allerede til neste jul».
Romas Røde Julebrus fikk også oppmerksomhet julen 2014 da den ble kåret «best i test» i VGs julebrustest.
Powered by Labrador CMS