Nyheter

Shell 7-Eleven med bransjens beste utvikling på pølser

Shell 7-Eleven øker fortsatt salget av pølser og har suverent best utvikling i bransjen med hele 14 prosent i volumvekst så langt i 2014.

Publisert Sist oppdatert

Pølsesuksessen skyldes ekstremgjennomføring på kampanjer med god drahjelp fra et særdeles godt kampanjeprogram og gode nylanseringer, melder Leiv Vidar i en pressemelding.

– For oss i Shell 7-Eleven er det viktig med kampanjer som skaper trafikk inn i butikk, engasjement blant de ansatte og oppleves som relevante og attraktive tilbud til våre kunder, sier distriktssjef Even Emilsen i Reitan Convenience. – Vi ser at spesielt «Alle Pølser»-kampanjene våre engasjerer kjøpmenn, ansatte, leverandør og kunder på en helt unik måte. Et av målene med disse kampanjene er at våre kunder skal få en god anledning til å teste sortimentet i hele sin bredde til et fordelaktig prispunkt, legger Emilsen til.

Årets kjøpmann i Shell 7-Eleven, Egil Leganger fra Bergen, er svært fornøyd med pølseåret 2014. Han driver tre stasjoner i Bergen med stor suksess og er ikke i tvil om at samarbeidet med leverandør og butikk er avgjørende for å lykkes.

– Du må våge å investere for å lykkes, og i samarbeidet med leverandørene utnytter vi enhver mulighet til å spille hverandre gode. Det er en forutsetning for å kunne tilby sultne kunder det beste utvalget og den høyeste kvaliteten, sier Egil Leganger. På sine tre stasjoner har han økt salget med ca. 34 000 pølser bare så langt i 2014 og har dermed en gjennomsnittsvekst på eventyrlige 50 prosent.

– Vi synes det er utrolig inspirerende hva Leganger har fått til med sin satsning på pølser på sine stasjoner, og er glad for at vi har fått lov til å være med på denne reisen. Han er virkelig et forbilde for de andre i kjeden, sier regionsansvarlig i Leiv Vidar AS, Bent Western.

Powered by Labrador CMS