Nyheter

Tines «14» kåret til Årets produkt i Narvesen

Reitan Convenience Norge har kåret Tine og mellommåltidet 14 til Årets produkt i Narvesen, etter å ha levert en av de mest vellykkede lanseringene i kjeden i nyere tid.

Publisert Sist oppdatert

– Folk er stadig mer på farten, og har oftere behov for påfyll utenfor hjemmet. Tines 14 passer perfekt inn i vår strategi for å nå travle kunder med spennende mellommåltider. Dette har vært en av våre mest vellykkede nylanseringer, og 14 har allerede etablert seg som bestselger i sin kategori hos Narvesen, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Mariette Kristenson.

Tines 14 ble lansert i Narvesen 14. januar i fjor, seks uker før produktet ble tilgjengelig i andre utsalgssteder. Produktserien kunne vise til svært gode salgstall fra dag én, og har nå passert 250.000 solgte enheter. Nykommeren slo ut konkurrentene softis fra Diplom-Is og Flax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.

– Totalt har mellommåltidene til Tine hatt en vekst på 75 prosent i Narvesen hittil i år. Det er dobbelt så mye som hos andre aktører, inkludert dagligvaren, og 14 har stått for en stor del av denne veksten. Narvesen skal bli mellommåltidsdestinasjonen og gjør mye riktig når det gjelder måten de lanserer på, synlighet i butikk, kampanjetrykk og gode tilbud til kundene. Vi har et tett og godt samarbeid, sier salgssjef i Tine, Knut Einar Ludvigsen.

Powered by Labrador CMS