Nyheter

– Fra 1. oktober tar vi over distribusjonen av Fentimans Botanical mixers og soda’s, sier forretningsutviklingssjef Børge Heskestad.

Cask overtar Fentimans

Cask fortsetter å kapre nye markedsandeler, bedyrer forretningsutviklingssjef Børge Heskestad. Det inkluderer eksisterende porteføljer som Cask mener har blitt underforvaltet i markedet.

Publisert Sist oppdatert

– Fra 1. oktober tar vi over distribusjonen av Fentimans Botanical mixers og soda’s og har store planer for å kapre deres rettmessige andel i kategoriene, forteller Heskestad til Dagligvarehandelen.

– Hvilke porteføljer mener du har blitt underforvaltet i markedet – og hva legger du egentlig i det?

– Det er mange porteføljer som har blitt underforvaltet over lengre tid. Med underforvaltet mener jeg at porteføljene inneholder produkter og merkevarer som har blitt distribuert i det norske markedet, hvor deres fulle potensial i forhold til salg og markedsandel ikke er utnyttet. Fentimans, som Cask tar over nå, er en av disse porteføljene. I løpet av de siste to årene har Cask blant annet tatt over porteføljene til Molson Coors og WM Magners International, som de mener opplevde samme type utfordringer.

– Satser dere både på dagligvare, servicehandel og horeca?

– Dagligvare vil være en nøkkelspiller i utviklingen av både Botanical Soda’s samt Mixere. Hovedfokuset i uteliv vil være rettet mot Mixer’s, forklarer forretningsutvikleren. Cask har fremover en restrukturert strategi for Fentimans, hvor porteføljen slankes og fokuset går inn på å bygge merkevarens tilstedeværelse basert på kjerneproduktene.

Powered by Labrador CMS