Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy melder om strålende salgstall etter priskutt på alkoholfritt øl.
Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy melder om strålende salgstall etter priskutt på alkoholfritt øl.

Priskutt ga nesten tredobling av salget av alkoholfritt øl i Kiwi

Kiwi kutter prisen på alkoholfritt øl med over 20 prosent i snitt ut året. Den første kampanjeuka viser 171 prosent vekst i salget.

Publisert Sist oppdatert

– Vi vil gjøre det billigere og enklere å ta sunnere valg. Vi er strålende fornøyde med responsen, og salget har gått over all forventing, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy i en pressemelding.

Fasiten etter første uke er salgsøkning på 171 prosent, sammenliknet med samme uke i fjor. Det er med andre ord nesten en tredobling. 

Bestselgerne kuttet mest

Bestselgerne Clausthaler, Munkholm og Uten er ifølge Kiwi blant varene som har klart mest økning, og er også blant de mest solgte produktene totalt. Clausthaler er kuttet med nesten 60 prosent og koster nå bare 4,90. Samme pris gjelder for Munkholm og Uten.

– Å velge alkoholfritt er allerede en trend, særlig blant unge, og nå viser tallene oss at enda flere kunder velger alkoholfritt når det er så billig som nå, sier Bjørkøy.

4 millioner liter i år

Totalt er 26 produkter kuttet i pris. Kuttet varer ut året. Kiwi regner totalt med å selge nær 4millioner liter alkoholfritt øl i år. 

– Vi ser på denne kampanjen som et lite dytt i en sunnere retning, så må kundene våre selvsagt velge selv hva de vil spise og drikke i desember, sier Kiwi-sjefen.

Powered by Labrador CMS