Nyheter

Kampanje mot ensomhet

Bonaventura og Røde Kors har gått sammen mot ensomhet også denne julen. Målet er å få inn mer enn 300.000 til Røde Kors sin besøkstjeneste.

Publisert Sist oppdatert

I fjor ga kampanjen, som varer fra oktober og ut året, 300.000 kroner til Røde Kors sin besøkstjeneste. I år er målet å passere det beløpet.

– Vi startet med kampanjen 24. oktober og denne vil pågå ut året. Bonaventura og Røde Kors har i to år hatt et godt samarbeid. Sammen ønsker vi å sette fokus på de som ikke er så heldige å ha noen å feire julen sammen med. Julen er en spesielt sårbar tid for mange. For hvert produkt solgt fra Bonaventura sine kampanjedisplayer går en krone til Røde Kors besøkstjeneste. Hver eneste kjøpmann kan være med å gjøre en forskjell med sin butikk og bidra til en bedre jul for andre, melder Christian Henriksen i Bonaventura.
Han forsikrer om at alle i salgsteamet jobbe dedikert med julekampanjen.
– Vi vil gjennom våre produkter spre Røde Kors besøkstjeneste sitt budskap så mange steder som mulig, sier han.
Røde Kors besøkstjeneste er et tilbud for mennesker som av ulike grunner føler seg ensomme og ønsker mer kontakt med andre. Rundt om i landet finnes det flere tusen frivillige besøksvenner som besøker mennesker både i private hjem og på institusjoner.
Besøkstjenesten hadde i 2015 mer enn 7000 frivillige som gikk på besøk til 12 500 eldre og ensomme på 250 ulike steder i Norge. I 2016 jobber besøkstjenesten først og fremst med å nå de aller mest ensomme, de som sitter hjemme bak nedtrukne gardiner og sjelden eller aldri får besøk.
Powered by Labrador CMS