Produktnytt

Sørlandschips har lansert en ny merkevare, Chill.

Nøtter med advarsel

Sørlandschips synes det er alt for lenge siden det skjedde noe stort i nøttehylla. Så nå har de lansert en ny merkevare, Chill, med tre smaker som både har advarsel og sperrebånd på emballasjen.

Publisert Sist oppdatert

Smakene Chill Tropical Heat og Chill Ghost Cheese passer for alle som liker sterk mat, ifølge markedsansvarlig i Sørlandschips, Regine Markussen.

Chill Buffalo Reaper, derimot, er ikke bare merket «Shtærk», men «Dødsshtærk».

– Den er ekstremt sterk, og kanskje mer for de som vil gjøre ta en utfordring og teste litt, eller som er velig glade i sterk smak. De har Buffalo Wings-smak og inneholder verdens sterkeste chili, advarer Markussen.

Inspirasjonen er hentet fra smakstrender i utlandet. Sørlandschips vil gjerne være først med denne typen produkter.

– Vi revolusjonerer på mange måter nøttene våre med et helt nytt varemerke, hvor vi viser at vi mener alvor. De skal ha god smak, og hver smak skiller seg klart ut. Men man må like sterk mat, smiler Regine Markussen.

Chill Tropical Heat inneholder kombinasjonen mango og chili, mens Chill Ghost Cheese skal ha en kraftig og rund ostesmak blandet med sterk chili.

– De to klarer alle som er glade i litt sriracha på maten, mener hun. Den siste varianten, Buffalo Reaper, er hun mer usikker på.

– Vi leker litt med navnet, men vil også at folk skal forstå konseptet, og ikke gi dette til barn, for eksempel.

Chill erstatter nøttene i Utvalgte Smaker-serien og har fått listing i alle lavpriskjedene.

Powered by Labrador CMS