Nyheter

Narvesen inviterer Obama på kaffe

Etter Bill Clintons famøse kafébesøk i Oslo i 1999, er det mange som drømmer om å servere Barack Obama. Narvesen satser med utradisjonell reklame på å lokke presidenten til en av sine kiosker.

Publisert Sist oppdatert

Narvesen-kjøpmann Eirik Gundersen hadde i morgentimene i dag pyntet de store glassflatene på kiosken sin på Oslo S med plakater som fortalte Obama hvor mye kaffen koster i dollar og at han ved å kjøpe Times og pølsemeny kan føle seg nesten som hjemme. Narvesen-kampanjen er også støttet med annonser i de store avisene og reklame på buss og T-bane i Oslo.

– Jeg tror ikke Obama vil kjøpe kaffe på Narvesen mens han er her. Men jeg tror det er en gimmick som har effekt og er med å bygger opp vår merkevare, sier Eirik Gundersen.

Narvesen har laget en egen reklamekampanje rettet mot den amerikanske delegasjonen i forbindelse med utdelingen av Nobels Fredspris i håp om at presidenten skal ta seg en kaffe og muffins på en av Narvesens kiosker.

– Vi innser at presidenten har dårlig tid, derfor synes vi det passer langt bedre med en stopp på Narvesen enn på en vanlig kafé, sier markedsjef i Narvesen, Stian Breivik.

I forkant har det dessuten blitt sendt en offisiell invitasjon fra Narvesen til Det Hvite Hus.

Obamakampanjen henvender seg også til andre i Obamas delegasjon. Breivik kan skryte av skreddersydde tilbud til både CIA-agenter og snikskyttere. Til og med konferansier Will Smith kan risikere å se gigantiske reklameboards på forbipasserende trikker med budskapet «Yo Will, fresh coffee for a fresh prince?», en relativt smal henvendelse som spiller på skuespillerens fortid i TV-serien «Fresh Prince i Bel Air». Alle priser er naturligvis oppgitt i dollar.

Powered by Labrador CMS