Nyheter

Maximerer sportsgleden

Pepsi Max og G-Sport går sammen om en kampanje som skal få kundene til først å tømme butikkene for Pepsi Max, for så å strømme til G-Sport hvor de kan løse inn gavekort på 100 kroner flasken.

Publisert Sist oppdatert

Pepsi Max og G-Sport slår på stortromma når de i uke fire lar startskuddet gå for et bransjeoverskridende samarbeid. I en kampanje som varer ut februar, kan Pepsi Max-kjøpere gjøre krav på 100 kroner per flaske i gavekort hos G-Sport om de handler for 200 kroner. Man får like stort beløp enten man kjøper en halv eller halvannen liter brus, og det er ingen begrensninger på hvor mange flasker man kan kjøpe. Dersom noen kjøper 100 flasker, kan de handle sportsutstyr for 20 000 kroner og bare betale halvparten.

Høye forventninger

Både Pepsi Max og G-Sport har høye forventninger til kampanjen, men medgir at det er vanskelig å spå hvor mange som vil benytte seg av tilbudet. – Vi har hatt lignende samarbeid med dagligvaren tidligere, men aldri i så stor skala, sier markedssjef Kyrre Lømo i G-Sport. Han er imidlertid brennsikker på at det blir en suksess.

– Vi må jo sette oss noen skikkelig hårete mål, og jeg håper på en økning på 250 000 kunder. Det tror jeg er oppnåelig, sier Lømo.

Christian Gerhard Træland, markedssjef for Pepsi Max Nordic, er også trygg på at responsen blir god. – Dette er en kampanje som treffer veldig bredt, det finnes jo noe for alle på G-Sport. Samtidig er størrelsen på tilgiften veldig stor i forhold til produktet man kjøper. Det vil nok bidra ytterligere til at denne kampanjen blir en suksess, spår Træland.

15 millioner flasker

For de to partnerne har det vært viktig å forsikre seg om at alle skal ha mulighet til å benytte seg av tilbudet.

– Dette er en landsdekkende kampanje, og vi kjører tungt på med tv-reklame, boards, web og sosiale medier. Da er det viktig at butikkene har produktene inne og ikke går tomme, så vi har produsert 15 millioner flasker med kampanjeetiketter, forteller Træland, som mener kjøpmennene nå bør kjenne sin besøkstid. – Her er det muligheter for å tjene gode penger, for dette kommer til å bli stort, sier markedssjefen, som kan fortelle at én pall med Pepsi Max utgjør en verdi på 76 000 kroner i gavekort.

Alt klart for butikk

Fra denne uken og fremover vil alle nye Pepsi Max-flasker over hele landet være merket med en unik rabattkode. Hver kode har en verdi pålydende 100 kroner, som man altså får i rabatt ved kjøp av varer for minst det dobbelte på G-Sport i løpet av kampanjeperioden. Man kan samle så mange koder man ønsker på sin egen konto før man aktiverer dem. Kodene registreres ved at man legger dem inn på pepsimax.no. Rabatten gjelder for hele varesortimentet hos alle G-Sport butikker i hele landet gjennom februar måned, også allerede rabatterte varer.

– Det er viktig å presisere at kampanjen ikke retter seg mot barn, og det er 16-årsgrense for å delta, sier Kyrre Lømo. Det betyr at dersom for eksempel et idrettslag skulle se på kampanjen som en fin mulighet til å sikre klubben rimelig sportsutstyr, så må kodene registeres på en voksen.

Naturlige partnere

Nordmenn drikker mest Pepsi Max i verden, og er dessuten det folket i Europa som kjøper mest vintersportsutstyr hvert år. Ettersom Pepsi Max er sukkerfri og jobber for et sporty image, føltes det naturlig å finne på noe sammen.

– Vi hadde begge lyst til å gjøre noe annerledes og sprekt, og vi tror denne kombinasjonen av landets mestselgende sukkerfrie brus og Norges største sportskjede vil slå an, sier Lømo. For begge parter pleier januar å være en travel måned, men nå blir februar kanskje enda travlere.

– Januar er slanketid og en av våre beste måneder. Denne kampanjen kommer til å gi oss en ekstra toppmåned i vinter, smiler Christian Gerhard Træland.

Powered by Labrador CMS